понедельник, 5 ноября 2012 г.

Уроки 11,12


Уроки 11,12 


* Переписати, знімаючи риску. Визначити в словах орфограму “Написання прислівників разом”.

Мандруємо вогким туманом на/зустріч  сліпій сніговиці... (Леся Українка.) Сніги ж ішли на/вскіс, ішла зима. (М.Стельмах.) І уже беруть в роботу і морозці, і вітри і на/зустріч, і на/впроти, і с/піднизу, і з/гори. (П.Усенко.) Я все ж незгорблений пройду, на/півдорозі не впаду. (Л.Дмитерко.) Ніч прийшла милосердна, схиляюся ночі до/земно. (Є.Гуцало.) У/досвіта дві хмароньки зустрілися в/горі. (Олександр Олесь.) То темніючи, то просвітлюючись, урочисто гудуть ліси і раз од разу на/відмаш кидають на полотнище дороги чіткі етюди. (М.Стельмах.). Сніжинки, сніжинки на/дворі, а в серці моєму весна. (В.Сосюра.) Просто до батьківської оселі пшеницями й стежечка на/впростець. (М.Самійленко.) Він знав життя і в/брід, і в/плав. (А.Малишко.) Доріжка в житі – то ж яка принада! Роззувшись, чимчикуй собі чим/дуж. (Л.Дмитерко.) Олень біг на/вперестриб, кущ під ним чи хмарка. (Д.Павличко.) Блакитне озеро барвінку захвилювалося в/низу. (А.Швець.) Чебрецями зацвіла толока, а оба/біч хиляться жита. (О.Довгий.) 



ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ

1. Прислівник - це
а) змінна самостійна частина мови;
б) незмінна самостійна частина мови;
в) особлива форма дієслова.
Скласти (пригадати) й записати речення з прислівником, поставити до прислівника питання (напр.: Навпростець і вода не тече. (Нар.творч.) Навскіс занурився Великий віз на небі. (П.Тичина.) І тихо-тихо сяють зорі, холодним блиском миготять. (М.Вороний.) Мить дивами виповнена вщерть. (М.Самійленко.)
2. Прислівник виражає
а) ознаку або приналежність предмета якійсь особі;
б) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета;
в) ознаку предмета за дією.
Скласти (пригадати) й записати речення з прислівником, підкреслити його як член речення (напр.: Шляхів нема, а тільки де-не-де  поплутані стежинки йдуть на безвість. (Леся Українка.) Я більш люблю шляхи земні, аніж шляхи космічні. (В.Самійленко.)
3.За допомогою слів  значно, багато, куди, ще, трохи  утворюється
а) проста форма найвищого ступеня порівняння прислівників;
б) проста форма вищого ступеня порфвняння прислівників;
в) складена форма  вищого ступеня порівняння прсилівників.
Утворити всі можливі форми  ступенів  порівняння від прислівника  широко  або скласти (пригадати) й записати  речення з прислівником у формі  вищого чи найвищого степеня порівняння (напр.: Тихше, тихше! Не диши! Нас почують комиші. (Олександр Олесь.) Швидше ж бо, швидше туди, де кипіння! (П.Тичина.)
4. Прислівники  мимохіть, нашвидкуруч, повсякчас  утворено
а) префіксальним способом;
б) суфіксальним способом;
в) способом злиття основ.
Дібрати й записати приклад прислівника, що є складним словом (напр.: мимоволі, сьогодні) або скласти (пригадати) й записати речення з таким прислівником (напр.: І от колишньої минулості завісу нарешті мушу я підняти мимохіть. (М.Вороний.) Колись Гуллівер возлежав горілиць. (І.Драч.) 
5. Прислівник із нн  вжито у реченні
а) Льотчикам натомлено дрімалось. (Б.Олійник.);
б) Вдарила ніжність у груди крилом дебедино. (Б.Олійник.);
в) Поет співав глибинно, старовинно. (І.Драч.).
Дібрати прислівник з нн,  розібрати його за будовою (напр.: законно, незрівнянно)  або прислівник з нн  ввести до речення (напр.: І мелька невпинно голка у худесенькій руці. (М.Старицький.)
6. Разом з не  пишуться прислівники
а) незабаром, невдовзі, негайно;
б) не дуже, не завжди, не по-братньому;
в) не високо, а низько; не чисто, а брудно.
Прислівник, що пишеться з не разом, увести до речення (напр.: До гнізда нечутно плив лелека. (В.Самійленко.) Нелегко долати життєві напасті  у наш безнадійний і проклятий час. (Г.Чубач.) А так же зручно малося в житті:  ладком, неквапно. (Б.Олійник.)





Комментариев нет:

Отправить комментарий